1+10 قلق برای یلدایی باحال و بی‌حاشیه کنار خانواده  
1+10 قلق برای یلدایی باحال و بی‌حاشیه کنار خانواده  

1+10 قلق برای یلدایی باحال و بی‌حاشیه کنار خانواده  

خراسان/ همه ما دوست داریم یلدا خوش بگذرد، نه فقط به خودمان، بلکه به تمام کسانی که کنار ما هستند. پس باید حواس‌مان به برخی نکات باشد. مثل: 1 هوای بچه‌ها را داشته باشید| اجازه بدهید به‌بچه‌ها خوش بگذرد، سخت نگیرید، اگر بچه شما هنری دارد به‌شرط این‌که تمایل دارد از او بخواهید حافظ‌خوانی یا شاهنامه‌خوانی‌اش را اجرا کند، وگرنه اوقات خودتان و بچه را برای این چیزها تلخ نکنید. اگر شیطنت و بازی‌شان مزاحم بقیه نیست محدودشان نکنید. فقط قبل مهمانی راجع به کم حوصله بودن سالمندان به آن‌ها توضیحاتی بدهید. 2 بی‌خیال رستوران و کافه| هرچند این روزها برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها مراسم یلدا را با موسیقی، سرگرمی و خیلی آیتم‌های جذاب دیگر برگزار می‌کنند، اما باید بدانیم که این شب مخصوص دورهم بودن در کنار خانواده و با محوریت نزدیک شدن به عزیزان‌مان است؛ پس هرطور شده در خانه خودتان یا یکی از بزرگ‌ترها باشید و بی‌خیال مراسم‌ رستوران‌ها و کافه‌ها.3 کارگروه نجات اقتصاد کشور باشد برای بعد| می‌دانیم نگران وضع اقتصادی کشور و مشکلات زیادش هستید، اما تحلیل و بررسی مشکلات کشور و راه‌های برون رفت از اقتصاد نفتی و موارد مشابه را به زمان دیگری موکول کنید و یک شب یلدا را خاطره بگویید، آلبوم‌های قدیمی را ببینید و شاد باشید.4 شلوغش نکنید| می‌دانیم دوست دارید همه دورهم باشند، اما مهمانی‌هایی که خیلی شلوغ است، مهمان‌ها در چند اتاق پراکنده شده‌اند و تا دوردست‌ها هیچ فرد آشنایی با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود و میزبان هم مدام مشغله پذیرایی دارد مناسب یلدا نیست.5 ترکیب را بگویید| اگر می‌خواهید فردی خارج از نزدیکان‌تان را دعوت کنید به بقیه مهمان‌ها اطلاع بدهید، شاید برادرتان از دیدن این‌که شب یلدا همزمان میزبان او و همکاران‌تان هستید شوکه شود. شاید هم روحیه آدم‌ها با هم جور نباشد. یلدا مجال خوبی برای آشنایی‌های تازه نیست.6 سرتان تو گوشی باشد| همیشه توصیه می‌کنیم شب یلدا گوشی‌ها را کنار بگذارید؛ اما اگر می‌خواهید غیبت کنید، اگر می‌خواهید بحث سیاسی و فوتبالی داشته باشید یا سر مسائل بی‌دلیل یک شب خوب را خراب کنید، همان بهتر سرتان توی گوشی باشد.7 سختش نکنید| ادا و اصول‌های شبکه‌های اجتماعی ربطی به سنت‌های قدیمی ما ندارد. اعلام تِم و اجبار همه به پوشیدن لباس با ترکیب سبز و قرمز، وادار کردن بچه‌ها به این‌که به میز خوراکی‌ها دست نزنند تا همه عکس و استوری بگیرند و ... کارهای جالبی نیست. راحت باشید و لذت ببرید.

8 شور تعارف را در نیاورید| لازم نیست هر 8 ثانیه یک‌بار به مهمانان توصیه کنید چیزی بخورند و به‌زور ظرف‌شان را پر کنید. یک‌بار تعارف کنید و ملت را به‌حال خودشان رها کنید.9 میزبان یا گارسون| میزبان گارسون نیست، او هم حق دارد از دورهمی لذت ببرد. پس مدام سفارش چیز جدید ندهید. آمدید دو دقیقه خودش را ببینید همه‌اش در آشپزخانه بود.10 برنامه داشته باشید| برای یک جمع گپ زدن بهتر است، برای جمع دیگری بازی مافیا یا تماشای یک فیلم مناسب، هر جمعی فرمول خودش را دارد. اما مهم این است که برنامه داشته باشید تا خوش بگذرد. نه این‌که گل‌های قالی یا لامپ‌های لوستر را بشمارید.10+1 دل بقیه را نشکنید| خیلی‌ها در این شرایط اقتصادی امکان یک دورهمی با تمام مخلفاتش را ندارند. اگر هوای‌شان را ندارید لااقل با استوری‌ها فخرفروشی نکنید تا پدر و مادری شرمنده فرزندانش نشوند. اگر خوراکی مثل آجیل گران و... هم اضافه آمد، بهتر است کیف فرزندتان را برای اولین روز مدرسه بعد از یلدا پر نکنید. راستی یلدا مبارک.

بازار

همچنین ببینید

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

ایرنا : غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع تکمیل توافق آتش‌بس در غزه است.